استفاده از پروتکل OEmbed در ابزارک متن وردپرس
نوشته شده توسط : Mozhde

سلام دوستان عزیز به تیک تم خوش آمدید این بار با روش های استفاده از پروتکل OEmbed در ابزارک متن وردپرس برای برای جاسازی محتوای یک وب سایت به صفحه دیگر در خدمت شما هستیم.

استفاده از پروتکل OEmbed در ابزارک متن وردپرس

oEmbed یک فرمت باز و یا یک پروتکل قدرتمند است که برای جاسازی محتوای یک وب سایت به صفحه دیگر طراحی شده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت به ما این امکان را می‌دهد که مثلا یک آدرس ویدیو را که در یوتیوب قرار دارد در پستی که در وبلاگ یا یک صفحه وبسایت شما وجود دارد قرار دهید وبه وردپرس این امکان را بدهید که به صورت کاملا خودکار آن را جایگزین کند.

با استفاده از oEmbed شما می‌توانید بیشترین عرض یا width را در oEmbed به حالت دستی تنظیم کنید. یا می‌توانید height یا ارتفاع و width یا عرض را به صورت خودکار تغییر دهید. ما در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چطور از oEmbed را در ابزارک متنی وردپرس استفاده کنید, همراه با افزونه و همراه با کد.

OEmbed چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از گفتن روش های استفاده از پروتکل OEmbed در ابزارک متن وردپرس باید توضیحاتی را دربار اینکه oembed چیست و اینکه چه کاربردی دارد را توضیح دهیم.

همین حالا ببینید:  تبدیل ریال به تومان در افزونه Easy Digital Downloads

محتوای وردپرس از نسخه ی ۲.۹ امکان توانایی لینک از سرویس‌های دیگر را در اختیار کاربران خود قرار داده است تا دیگر به کد نویسی خاص نیاز نداشته باشند و به صورت اتواتیک لینک به همراه محتوای تعبیه شده اعمال شود. حال این توانایی با استفاده از oembed می باشد و برای لینک ها از این امکان کمک می گیرد.

oEmbed یک پرتوکل جهت دریافت لینک از سایت های دیگر به همراه محتوای تعبیه شده ( HTML های مورد ) مانند ویدیو ها است و تعریف کوتاه و جامع دیگری که می توان از oEmbed ارائه کرد باید گفت oEmbed این امکان را در اختیار صفحات وب قرار می دهد تا لینک را با ارسال یک درخواست ساده به محتوای مدیا یوتیوب و … .

با این کار کاربران می توانند لینک های سایت شما را در سایت خود قرار دهند با این کار تمامی محتوا انتقال خواهد یافت حال با توجه به رعایت نشدن قانون کپی رایت در بین کاربران ایرانی برخی از وبسایت ها قصد دارند این امکان را غیر فعال کنند تا مطالبشان دور از دست این گونه سودجیان باشد.

همین حالا ببینید:  افزونه حذف لینک تصاویر در وردپرس

روش های استفاده از پروتکل OEmbed در ابزارک متن وردپرس

برای شروع کار با این این قابلیت شما باید کدی که در زیر قرار دادیم رو کپی بکنید و در فایل functions.php موجود در قالب وردپرس سایت خود Paste بکنید.

سپس آن را ذخیره کنید. این کد یک فیلتر widget_text ایجاد می کند که به ویجت متن اجازه می دهد oEmbed و محتوای خودکار oEmbed اجرا شود. به همین راحتی شما توانستید oEmbed را با موفقیت در ویجت متن قرار دهید. اکنون برای قرار دادن آدرس یویتوب در ویجت متن، به بخش نمایش و زیر منوی ابزارک ها بروید.

غیرفعال کردن oEmbed وردپرس با افزونه Disable Embeds

استفاده از پروتکل OEmbed در ابزارک متن وردپرسافزونه غیرفعال کردن oEmbed وردپرس

این افزونه وردپرس بیش از ۱۰٫۰۰۰ نصب موفق و فعال در مخزن وردپرس به ثبت رسانده است. با استفاده از افزونه Disable Embeds می توانید OEmbed را غیر فعال کرد که تنظیمات خاصی ندارد و فقط با نصب آن OEmbed به صورت خودکار غیر فعال می شود.

دانلود افزونه

همین حالا ببینید:  ١٠ محتوا برای ایجاد لینک طبیعی در سایت

مشاهده مشخصات

 

مطالب مرتبط:

افزایش سرعت بارگذاری سایت با افزونه G Zip Ninja

سفارشی سازی قالب بهینه برای ایمیل ووکامرس

ترفندهای htaccess برای وردپرس

امکان مقایسه محصولات در ووکامرس

منبع: تیک‌تم – ارائه دهنده: قالب تفریحی وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس قالب فیلم وردپرس

منبع: تیک تم




:: برچسب‌ها: استفاده از پروتکل OEmbed در ابزارک متن وردپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: